همشهری آنلاین: خودزندگینامه میشل اوباما با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا در مسیر تبدیل شدن به موفق‌ترین کتاب خاطره در تاریخ معاصر است.

ميشل اوباما نويسنده كتاب شدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شرکت پنگوئن رندم‌هاوس دو سال پیش بیش از ۶۵ میلیون دلار هزینه کرد و با پشت سر گذاشتن رقیبانی قدرتمند چون هارپرکالینز و سایمن اند شوستر، حق انتشار زندگینامه‌های باراک و میشل اوباما را به دست آورد. حالا درخشش خیره‌کننده «شدن» در بازار کتاب نشان می‌دهد مدیران این شرکت نشر آمریکایی راه را درست رفته و سرمایه خود را در تجارتی پرسود هزینه کرده‌اند.

کتاب زندگینامه میشل اوباما در میانه‌های ماه نوامبر ۲۰۱۸ همزمان به ۳۱ زبان در گوشه و کنار جهان به بازار آمد و نسخه صوتی آن با صدای بانوی اول پیشین کاخ سفید تمام رکوردهای پنگوئن رندم‌هاوس را شکست. خانم اوباما که نخستین و تا امروز تنها بانوی اول رنگین‌پوست در تاریخ آمریکاست، برای معرفی «شدن» روز ۱۴ آوریل به بریتانیا بازمی‌گردد و در سالن ۲۰ هزار نفری O۲ سخنرانی می‌کند؛ سالنی که معمولا میزبان کنسرت ستاره‌های پاپ دنیاست.

کپنهاگ، استکهلم، اسلو، پاریس و آمستردام دیگر شهرهایی هستند که در آینده نزدیک از نویسنده «شدن» میزبانی می‌کنند. پس از آن بار دیگر نوبت به شهرهای کانادا و آمریکا می‌رسد. کتاب خاطره‌های همسر باراک اوباما تا امروز بیش از ۶۰۰ هزار نسخه در بریتانیا فروخته و در رتبه ۱۱ پرفروش‌ترین کتاب‌های زندگینامه و خاطره از ۱۹۹۸ تا امروز قرار گرفته است. «کودکی که صدایش می‌کردند هوی» نوشته دیو پلزر با ۱.۱۲ میلیون نسخه صدرنشین این فهرست است.

«شدن» گرچه تا امروز در دنیا خوب فروخته اما برای رسیدن به رتبه اول پرفروش‌ترین زندگینامه و کتاب خاطره راهی دراز پیش رو دارد. «خاطره‌های یک دختر جوان» که با نام «کتاب خاطره‌های آن فرانک» هم شناخته می‌شود، نخستین بار در ۱۹۴۷ منتشر شد و تا امروز بیش از ۳۵ میلیون نسخه به ۶۵ زبان فروخته است.

کد خبر 435660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha